09 april 2021

Van Vierhouten naar Emst

Roos, nu nog met Coronakapsel
voor het vennetje

Vierhouten kwam ons bekend voor toen we hier vanmorgen startten voor een nieuwe wandel-etappe die Roos vakkundig in Komoot geboetseerd had. Afgelopen zondag had ik hier nog gewandeld met Ab en was ik behoorlijk onder de indruk van de Gortelse heide en vooral van het prachtige plekje bij het vennetje; dat wilde ik ook graag met mijn Roosje beleven. Bij de wandeling van zondag had ik gezien op de ANWB paddenstoelen dat dit fraaie natuurgebied in de buurt van Vierhouten ligt; Vierhouten is vanuit Nunspeet heel makkelijk bereikbaar; een busritje van nog geen kwartier. Op weg er naar toe zag ik dat deze, goed op de trein van 9.00 uur uit Bilthoven aansluitende bus je ook het wat deprimerende stuk van station Nunspeet naar de autosnelweg kan doen overslaan als wandelaar op weg naar Leuvenum.
De track die Roos had uitgezet bleek wat langer dan gedacht en uiteindelijk moesten we ons rot haasten om in Emst op tijd te zijn voor de bus. Mijn bus, naar Apeldoorn ging het eerst en haastig namen we afscheid op de halte met een warm gemeend: "tot morgen!"

De laatste weken realiseren we ons beiden dat we ook vaak wat langer bij elkaar in één van onzer domicilies willen zijn en dus reizen we "ons" wat af met de dalvrij abonnementen. Overigens is Roos veel huiselijker dan ik; bij mij overheerst al snel het gevoel: "ik wil iets doen", en dat betekent uiteindelijk meestal het buitengebeuren, hetzij aan de wandel, hetzij museumbezoek, hetzij een combinatie. Helaas zit museumbezoek er nog steeds niet in tot mijn grote ergernis. Hoe lang gaat deze onzin nog duren?!

Geen opmerkingen: