15 april 2021

Het eerste prikje

 Vandaag was het dan zo ver; ik was opgeroepen voor de vaccinatie tegen Corona vanwege mijn geboortejaar: "na 1948". In de uitnodigingsbrief werd heel omstandig uitgelegd wat er allemaal van me werd verwacht: een gezondheidsverklaring, in te vullen op de dag dat de vaccinatie plaats zou vinden, een identiteitsbewijs. Ook had ik mij via internet gemeld bij de GGD en een mail gekregen ter bevestiging van de vaccinatie van vandaag. Het adres was in één van de hallen van de jaarbeurs in Utrecht. Hoe ik die moest bereiken wist ik niet precies, maar dat zou wel lukken dacht ik zo.

Overal informatie borden

Aan de vroege kant vertrok ik van huis met de bus op naar Utrecht CS en van daaruit naar de aangegeven locatie; nou, dat was geen echt probleem want de meer dan uitstekende organisatie had voor verlichte borden gezorgd die het de zoekende oudere erg gemakkelijk maakte om de plak waar gevaccineerd werd te bereiken. Via het stationsplein richting jaarbeurs en door de desolate nieuwbouw in aanbouw naar de bedoelde locatie. Ik was zeker een half uur te vroeg maar dat was geen enkel probleem. Een enorme ruimte met veel helpers hielp de mensen op efficiënte wijze door het proces van ontvangst en checken op de benodigde papieren, vervolgens de gezondheidsverklaring. Op de vraag of ik ergens allergisch voor was had ik trouwhartig ingevuld dat ik allergisch was voor bijen- en wespensteken hetgeen me op een bezoek aan de arts kwam te staan. Al snel ontspon zich een gesprekje met de jonge arts achter het loket en al snel kon ik verder in het proces dat uit de beoogde injectie bestond. Ook met deze arts had ik een genoeglijk gesprekje en na afloop nog een kwartiertje in de wachtkamer, een enorme ruimte met tientallen stoelen waar je in afzondering van elkaar kon zitten. Dat was het dan; ik nam de trein naar Bilthoven station en liep door het bos naar de flat. Dat was het dan; in mei de tweede prik.

Geen opmerkingen: