26 april 2021

Een gewichtige competitie

Versperring

 Ik heb nog niet gemeld dat ik met Mariska een competitie ben aangegaan op het gebied van ons gewicht; we zijn beiden zo rond de 80 kilo, althans toen we begonnen met de afspraak en nu melden we elkaar het resultaat van onze inspanningen. Mariska weegt zich op de zondagen; ik weeg me als ik bij Roos ben. En zo correspondeerden wij de afgelopen dagen met getallen. Om en om liepen we op kop. Nu moeten we even wachten. Ik doe het op de mij vertrouwde manier; veel wandelen en weinig eten. Mariska heeft natuurlijk geen tijd om zo veel te wandelen, maar ja die is veel jonger natuurlijk en dan gaat het makkelijker. Ik herinner me nog dat Tycho, Roos' jongste zoon en ongelooflijk korte tijd tientallen kilo's was afgevallen, daar waar zowel z'n moeder als ik maanden deden over een enkele 10 kg. 
Vanmorgen kon ik het resultaat van de lange wandeling van gisteren en het bijzonder weinige dat ik gegeten had duidelijk zien. Mariska merkte onparlementair op dat ik zeker lekker gedrukt had; nee hoor, of ik flink had gescheten natuurlijk. Voor vandaag had ik opnieuw een wandeling op m'n programma gezet: "ik neem de trein van 9.00 uur en ga vandaag een "zwart boertje doen", vertelde ik Roos. Dat is dus een wandeling van station Nunspeet naar Leuvenum, halte "De Zwarte Boer", aldaar.
Dat heb ik inderdaad gedaan, alleen werd het 9.30 waardoor ik de bus in Leuvenum prachtig miste. Geen probleem, want het was prachtig weer; heb ergens gezeten en intussen de Trouw gelezen.

Geen opmerkingen: