17 december 2016

Gek van de WhatsApp-groepen

Deze aanhef zag ik in de NRC verkorte versie die ik dagelijks in mijn mailbos krijg. Nog steeds behoor ik tot die slinkende groep mensen die niet over een "smart"phone (willen) beschikken. Slechts één keer kwam ik in de verleiding omdat ik een duidelijke reden zag om onderweg internet te kunnen gebruiken; inmiddels is die reden me volstrekt ontschoten en onttrek ik mij nog steeds aan het collectieve duimen en loeren op die piepkleine scherrumpies. Mij (nog?) niet gezien!
Enkele jaren geleden werd mij door schoonzoon dringend geadviseerd om ook in te stappen en wel vanwege die leuke opa/oma spp groep waarmee foto's van de (klein)kinderen konden worden uitgewisseld. Kennelijk is dat een van de vermakelijkheden van de communicatiecultuur die rond de ielepieleapparaatjes is ontstaan; de whatsapp groepen. En die whatsapp-groepen beginnen kennelijk zodanig uit de hand te lopen dat men er "gek" van dreigt te worden. Lust je nog peultjes?

Geen opmerkingen: