04 februari 2013

Charlotte Russe

Tjeerd achter zijn verrukkelijke creatie,
de Charlotte Russe
Zondag hebben we een reuze wandeling gemaakt van uiteindelijk 31 kilometer. We waren uitgenodigd voor het diner bij vrienden van ons in Zeist, Bea en Tjeerd. Het was mooi weer en we planden een wandeling die ons zou leiden zo rond Austerlitz en dan weer terug naar Zeist. Roos had een heel handige manier om via Google Maps een route te creëren die dan na printen gebruikt kon worden. Dat werkte inderdaad goed. Na ruim dertig jaar ken ik de Utrechtse Heuvelrug wel zo'n beetje maar toch zijn de verbindingen tussen de verschillende gebieden niet helemaal bekend. Ik was er eerlijk gezegd wel een beetje van onder de indruk en heb me voorgenomen om meer gebruik te gaan maken van deze methodiek. Het schijnt dat je de ontworpen route zelfs kunt downloaden en kunt gebruiken in de GPS. Daar ben ik helaas niet zo handig mee, maar Huib en Hugo kunnen mij hier wellicht in bijstaan.
Uiteindelijk kwamen we precies op het afgesproken tijdstip aan bij onze vrienden en hebben we een (verdiende) borrel gedronken en elkaar weer bijgepraat. En daarna aan tafel. Tjeerd had het maal verzorgd; het smaakte allemaal voortreffelijk. Vooral van het dessert was ik nogal onder de indruk: Charlotte Russe. Ik heb de schaal afgeschraapt; zou ik thuis in m'n eentje geweest zijn, dan had ik hem onbeschaamd afgelikt!
Als het niet zo onbeschaamd zou zijn, dan had ik het
bord zeker afgelikt.


Geen opmerkingen: