12 september 2024

Tòch vroeg opgestaan

 

Molsla plukken

Had ik mij voorgenomen om niet meer met de treinen voor half zeven 's-morgens te gaan reizen daar werd ik hedenmorgen zo uitgerust wakker en zo vroeg dat ik toch maar besloot om vroeg op reis te gaan. Met de bus van enkele minuten voor 6.00 uur en de Intercity van kwart voor zeven in Utrecht CS was ik al voor 10.00 uur in Vaals; het nieuwe boek over de tijd van de Weimar republiek hielp mij bij de heenreis tegen de verveling.
Ik had vandaag met Dick afgesproken om bij hem langs te komen, hij was afgelopen weekend uitgegleden en gevallen en zich daarbij behoorlijk geblesseerd, ik schrok toen ik de foto zag die een van zijn wandelgenoten van hem had gemaakt vlak na de val. Zal die foto maar niet in de blog plaatsen. Ik had voorgesteld om bij hem langs te komen en koffie te drinken en bij te praten en dat ik dan in m'n eentje aan de wandel zou gaan in de buurt en daarna met de bus weer terug naar Maastricht en de Bilt. Maar gelukkig was hij weer aardig op de been en met twee stokken kon hij nog goed uit de voeten. Dus na de koffie en bijpraten, waarbij Dick duidelijk genoot van de door mij meegenomen stukken spektaart, gingen we een stukje in de buurt wandelen, hij liep, door de blessure gedwongen wat langzamer dan anders; nu kon ik hem bijhouden, indachtig Cruijff, c.q. van Hanegem dat ieder nadeel ook z'n voordeel hep. Werd uiteindelijk een vier kilometer dacht ik waarbij we aan het eind bij een zijpad kwamen dat mij zeer bekend voorkwam. Dus stelde ik voor dat ik hier verder in m'n eentje verder zou gaan en dat Dick door zou gaan naar huis en zo geschiedde. Dus daar ging ik verder, of beter gezegd zo'n beetje terug via een omweg naar de provinciale weg en nam na een kilometertje of vijf de bus naar Maastricht en door naar de Bilt. Aangekomen op het station van Bilthoven liep ik nogmaals een vier kilometertjes naar huis maar dat had ik beter achterwege kunnen laten want ik was uiteindelijk zo moe dat ik gewoon moeite had om de trap op te komen. Ik dacht nog dat het kwam van het vroege opstaan, maar achteraf moet ik concluderen dat de lange dag met de flinke wandelafstand voor een bejaarde iets te veel was voor het oude lijf. Volgende keer wat rustiger aan.
Vroeg naar bed gegaan, goed uitgeslapen kon ik de volgende dag gelukkig weer helemaal energiek aan!

Geen opmerkingen: