18 september 2024

Drie heren op een bankje

 Het was vandaag heerlijk weer, Roos ging naar Wijhe en ik bracht haar naar het station. Op de terugweg liep ik naar het bekende bankje bij het heideveldje, appte nog even met Asbjörn die op weg was naar Denver en met Peter over de enorme oogst aan tomaten die hij in zijn tuintje had gekweekt. Ik hoorde wat gerommel en gekraak van takjes en zette alvast mijn rugzakje op de grond en maakte plaats. Twee leeftijdsgenoten, broers naar later bleek kwamen bij me zitten en natuurlijk waren we al snel uitvoerig met elkaar in gesprek. Over van alles en nog wat maar uiteindelijk ook over Amsterdam waar we alledrie waren geboren in een van de arbeiderswijken, zij in de Pijp en ik in de Kinkerstraat, in de alkoof op drie hoog tegenover Pijnacker de ijswinkel. Ik moest lachen toen bleek dat ik "de jongste" van ons drie "krasse knarren" bleek te zijn, gebeurt je als 76-jarige niet vaak meer. Was lang geleden dat ik als "jong lid" bij een koor of bridgeclub kwam ha ha.
's-Avonds nog gestept met Roos en merkwaardig hoog gescoord, we kunnen het kennelijk toch nog wel een beetje. We gaan het zien.

Geen opmerkingen: