16 juli 2024

PROIRA wandeling in Alkmaar

Niet te geloven dat er 60 jaar later nog een groep van een tiental dispuutsgenoten bijeen waren. Winifred had opgeroepen tot deelname aan een groepswandeling in Alkmaar.
Een tiental deelnemers ontmoette elkaar bij het station en na wederzijdse begroeting gingen we op weg. Winifred had een rondleiding voorbereid en gaf op verschillende plekken toelichting. Willem wist tot mijn verwondering het jaar, 1573 van de victorie van Alkmaar, maar we zagen ook het oudste huis van Alkmaar dat er al moet hebben gestaan bij dat belangrijke omslagpunt voor ons vaderland tijdens die onafhankelijkheids- oorlog die 80 jaar duurde.
Gedurende de wandeling en bij een koffiestop sprak ik genoeglijk met de verschillende groepsgenoten.
Ik moest weer bijtijds terug naar de Bilt omdat Hugo onverwacht bij me kwam eten. Hij was bij de tandarts geweest in Bilthoven en had het afscheidsregister voor Jaap zojuist getekend, wat triest dat deze zo onverwacht is overleden. Ik ga morgen ook tekenen, Hugo gaat naar de begrafenis volgende week, afscheid nemen van een oude relatie, ze hebben 24 jaar samengewerkt.
Verder vormde Hugo's bezoek best een plezierig onderdeel van deze volle dag. 

Geen opmerkingen: