18 juli 2024

En nu met de bus

 


Vandaag begon onze vakantie naar Duitsland, een kort bridgevakantie met H&W, tegenwoordig Sans Souci en dus met Will achter het stuur. We hoefden niet zo achterlijk vroeg op als bij onze rampvakantie naar Samos en het was een uitstekend opstappunt, namelijk vlakbij Hoog Catharijne. Met bus 77 en nog een halte met de stadsbus en we waren er. De bekende bus van de firma Baks uit Alkmaar stond er al en we werden weer hartelijk begroet door Will, deze keer was hij in z'n eentje, Helga zouden we pas in Schallstad ontmoeten. Het was opmerkelijk zoals iedereen Will als een oude kameraad begroette, het leek wel een familie uitje, wij gaan ook graag met H&W op stap.
De reis ging vlot, de eerste stop was in Eindhoven waar nog een paar ons bekende mensen instapten en door naar Nederweert waar het laatste kluppie aansloot en we even de benen konden strekken. En voort ging het naar het eerste rustpunt in Duitsland, het wegrestaurant met het prachtige uitzicht over de Moezel. Ook daar ruim de tijd voor een wandelingetje en een leuke herinneringsfoto die Agnes van ons beiden maakte. Het werd al warmer, gelukkig goede airco in de bus, waardoor Roos het overigens bibberkoud kreeg, maar ik was er blij mee. Uiteindelijk kwamen we aan in Schallstad bij hotel zum Ochse, net als 6 jaar geleden. Een lekker glaasje Sekt als welkomstdrank, ging er goed in. En 's-avonds bij het eten verwende ik mezelf met een glas Gewürztraminer, had ik me enorm op verheugd, vond ik 6 jaar geleden zo ongehoord lekker. Maar helaas, Corona heeft mijn smaak en vooral reuk toch wel ernstig aangetast, maar het was best een goede frisse wijn hoor. Zal thuis ook weer eens een fles kopen bij slijterij de Mol of bij de Hanos. Lekker gegeten en op tijd slapen. Fijne kamer.

Uitzicht over de Moezel


Geen opmerkingen: