23 april 2022

Doesburg, een mooi plaatsje

 

Voor buurman Sjoerd

Daar begonnen Roos en ik vandaag met onze wandeling naar Doetinchem. Wat is dat een mooi plaatsje! Het was nu ook wel een uitgelezen dag hoor; zonnig en ondanks de noord-oosten wind niet te koud. We zochten een leuk terrasje op voor een goed begin met koffie en een saucijzenbroodje en liepen het stadje helemaal door. Daarna een niet erg inspirerend stuk langs de weg en uiteindelijk naar de metropool Drempt, mij tot voorheen onbekend; mijn voormalig buurman Sjoerd komt daar vandaan en ik kon het dan ook niet laten om hem een foto van de kerk met "Groeten uit Drempt" te sturen. Nou, hij kwam niet daar vandaan, maar uit achter Drempt, helemaal een gehucht neem ik aan.
We liepen door een mooie streek met veel bos en vooral loofbos. Was een bijzonder aangename wandeling en uiteindelijk kwamen we in Doetinchem. Tja, daar valt net zo weinig over te zeggen als over Almelo zal ik maar zeggen, hoewel; "daar is een kaasboer Roos", merkte ik op en dan kan Roos het ook niet laten en vond zij weer een heerlijke kaas. En ik kocht drie gedroogde worsten; dat kunnen ze hier in het Oosten van het land; lekkere worst maken!
Het enige dat mij van Doetinchem bijstaat is dat de aansluitingen er altijd naadje waren. En dat was ook nu het geval; we hadden de stadsbus voor 1 halte genomen omdat hij er net aan kwam, maar aansluiten, ho maar. 

Geen opmerkingen: