16 april 2022

De Japanse sierkers staat volop in bloei

 

Japanse sierkers in bloei

Mijn oude moeder was op 24 april jarig en ieder jaar stond op die dag de Japanse sierkers die ons stadstuintje al vanaf 1954 sierde volop in bloei. En nu, door de opwarming van de aarde is dat wat vroeger en wel rond deze tijd van het jaar, dus ruim een week eerder. Ik heb overigens al een paar jaar kunnen constateren dat die datum nogal kan variëren; dit jaar is de Japanner wat later dan andere jaren, maar niet op die 24e april zoals in de 70er jaren.
Vandaag ging ik voor het eerst weer eens naar boerderij Boom en Bosch voor m'n zuivel producten; de laatste tijd ging ik vooral op de dinsdag als ik terug kwam bij Roos vandaan, maar dat beviel me niet erg. Wanneer ik dan vanaf het station naar de boerderij fietste moest ik tegen de stroom van de fietsende pubers die uit school kwamen in fietsen. Ik neem hen niets kwalijk, maar dat ging niet makkelijk en als ik dan op de rijbaan ging fietsen kreeg ik commentaar van de automobilisten. Dan maar naar AH voor de melk, maar niet met genoegen. Angelina vond het ook maar niks om te fietsen in de buurt van die scholen wanneer de leerlingen naar huis gaan en deed me een handige suggestie om via de Groenekanse weg te gaan, maar ja, die begint niet bij het station. Ik ga maar gewoon op de zaterdag, zeker als ik ook kaas en boter wil inslaan want die haal ik echt nergens anders! 

Geen opmerkingen: