06 april 2022

De Kaapse bossen

 

Zwerfsteeneiland


Na zorgvuldige studie van het KNMI weerbericht voor vandaag besloot ik om vroeg aan de wandel te gaan en wel het stuk van de track vanuit Maarn richting Doorn via de Kaapse bossen. Eigenlijk is Maarn een uitstekende aanloop om de Heuvelrug te bewandelen; je bent er vanuit station Bilthoven in 30 minuten. Via Ria vdH heb ik een paar tracks die daar beginnen en die ga ik maar eens lopen. De twee die ik nu heb gedaan waren ook op een track van haar gebaseerd, maar die vond ik met z'n 22 km wat te lang, dus in tweeën geknipt en weer eens lekker door hier en daar bekend terrein gelopen. De Kaapse bossen heb ik decennia geleden met Dick bewandeld en kwamen me onbekend voor, maar zeker weer de moeite waard.
Onderweg kwam ik langs Doorn, een plaats waarvan mij al wandelend weer e.e.a. te binnen schoot. In de tijd dat ik als jongen van 14 - 16 jaar mee ging op vakantie naar het Grote Bos gingen we wel bij oude kennissen van m'n ouders hier in Doorn op bezoek. Dat was de familie van Dalen, Kees en Jannie van Dalen. Eerst woonden ze in Amsterdam in de buurt van waar wij woonden in Amsterdam nieuw west en later zijn ze kennelijk naar Doorn verhuisd. In die tijd hield ik tropische vogels op zolder thuis en die wilde ik eigenlijk graag een keer zien in de weken dat we daar met vakantie waren; bij die gelegenheid kon ik met Kees meerijden in zijn sportwagentje; was een vlotte kerel weet ik nog. Leuk, al wandelend zo'n herinnering van 60 jaar geleden.

Geen opmerkingen: