17 april 2022

Aansluiting precies gemist

Liesveld

Het is Pasen en dus mooi weer, prachtig wandelweer. Juist in het weekend wil ik graag in het oosten van het land gaan wandelen omdat je dan niets te maken hebt met de verschillende maatschappijen en de grenzen van m'n Dalvrij abonnement. Daarom wilde ik juist vandaag wel richting Overijssel en dat terwijl Roos hier net vier nachten had geslapen  "Ze vindt het vast raar als ik vanavond weer bij haar kom", bedacht ik mij ten onrechte. Maar nee hoor, ze stuurde een WhatsApp bericht dat ze zondag, vandaag dus samen zou willen wandelen en wel van Delden naar Almelo de Riet. Ik vertelde haar dat ik graag bij haar zou willen overnachten zodat ik ook maandag weer vroeg aan de wandel zou kunnen in Overijssel. 
Ik kon eigenlijk heel vlot op de zondagmorgen in Zutphen zijn waar we dan op het treintje naar Delden zouden stappen. Eerst naar Amersfoort, door naar Apeldoorn en overstappen met de sneltrein naar Zutphen. Helaas stond daar een sneltrein in de weg en was de drie minuten overstaptijd al snel verstreken; ik zag nog net de lichten van de trein waarin Roos zat op weg naar Delden. We epten wat met elkaar en gingen elk ons weegs; Roos van Delden naar Almelo de Riet en ik van Zutphen direct naar Brummen via het Liesveld. Beiden heerlijk gewandeld en toen we na ons beider wandeling weer epten bleken we op de zelfde tijd weer aan te komen op station Wijhe.
Ik was zwaar onder de indruk van de prachtige wandeling die ik achter de rug had; de landgoederen bij Brummen zijn werkelijk prachtig. Het Liesveld heeft een stuk waar de kievitsbloemen zouden bloeien; die heb ik nog niet gezien daar; misschien nog iets later dan. Op het station waren twee jonge jongens die gezellig met me aan de klets gingen; waar ik geweest was en hoeveel kilometer ik had gewandeld, en nog wat zaken; gewoon gezellig; maak je nooit meer mee dat kinderen vam 12 jaar zoals ze me vertelden zo gezellig met een vreemde aan de klets gaan. Leuke ervaring; deed me aan "vroegig" denken.
Roos was ook zeer ingenomen met haar wandeling en dus besloot ik om die de volgende dag te gaan doen.

Geen opmerkingen: