16 augustus 2021

Op de kat passen

 Hugo en Marjorie gaan een weekje naar Frankrijk en hebben mij gevraagd of ik de kat en de planten wil verzorgen gedurende die tijd. Ik hoorde maar niks en hoopte stilletjes dat zij een andere oplossing hadden gevonden, maar nee hoor, gisteren werd ik ge-appt of ik vanavond langs kon komen om over de "oppas" te komen overleggen. Een keurig uitgewerkt protocol met checklist had Marjorie geproduceerd; wat de kat alzo moest eten en hoe de planten water moesten krijgen. Gelukkig bleek dat ik deze "verantwoordelijke taak"  niet in m'n eentje hoefde te vervullen, maar samen met een vriend van Hugo. Tot mijn verbazing werd wel verwacht dat het beest twee keer per dag iets te eten zou krijgen; is helemaal niet nodig voor een kat, maar ja deze is natuurlijk wel heel speciaal en vooral verwend. Nick, mijn collega-oppas doet gelukkig de kattenbak, ik doe de planten en we hebben de diensten verdeeld in avonddienst door Nick en ochtenddienst door mij. Nou moet ik daar mijn wandelprogramma maar een beetje omheen plannen; zal wel lukken. Als we een keertje overslaan zal die kat daar weinig problemen mee hebben vermoed ik. Woensdag begint het feest en moet ik mijn dienst al ruilen omdat ik met vriend Dick aan de wandel ga in Limburg. Op de terugweg zal ik dan het verwende mormel zijn avondmaal bezorgen en hem bezig houden. Komt wel goed; heb nogal wat ervaring met dieren en ben er best gek mee.

Geen opmerkingen: