02 augustus 2021

Naar de Hanos

Vanmorgen na het ontbijt weer vertrokken richting Utrecht; ik wilde lekkers gaan inslaan bij de Hanos in Nieuwegein. Met de Intercity richting Utrecht. Maar halverwege dacht ik gebruik te kunnen maken van de enige (sic) WC in die hele trein en die bleek defect. Wat nu? Het was prachtig weer; eigenlijk uitgesproken wandelweer en zo besloot ik om de plannen maar wat te wijzigen en stapte uit in Amersfoort en zocht snel een herentoilet tussen de bosjes aldaar. En toen aan de wandel richting Den Dolder. Onderweg vond ik tot mijn verrassing niet alleen prachtige paardenbloembladeren voor de salade maar ook cantharellen. Dat was voor het eerst dat ik cantharellen zag in NL; had ze wel eens in het wild gezien ergens in België, maar nooit in NL. Ik heb ze laten staan en hoop dat ze zich zullen uitbreiden. Ik koop wel cantharellen bij de groenteman als ze weer zijn geïmporteerd uit een land waar ze wat talrijker zijn dan hier.
In Den Dolder nam ik de trein naar Bilthoven en had direct aansluiting op bus 31 naar halte Liesveld en daar was de Hanos. Ik vind dat zo'n culinair paradijs. Natuurlijk gerookte paling en zalm ingeslagen; een doosje garnalen en - waar ik vooral voor kwam - coquilles St Jacques. Ik wil weer eens proberen of ik die verrukkelijke à la Parisienne kan maken;moet me toch een keer lukken!

 

Geen opmerkingen: