27 augustus 2021

O, zo veilig allemaal

 Roos kan zich altijd zo ergeren aan die zogenaamd veilige poortjes op de stations. Toen die net geïnstalleerd waren werd deze mare "aan de poort" van ons station Bilthoven verkondigd door viefe jonge meiden die voor deze onzin boodschap waren ingehuurd. Natuurlijk zijn die poortjes er - terecht - voor het tegengaan van zwartrijders; niet waterdicht overigens; gisteren zag ik op station Zaandam, waarvan ik terug reisde na mijn inspanningen in de Eilandspolder een stel wat roofdierachtige jongens die razendsnel achter een niets vermoedende incheckende reiziger razendsnel, zonder te betalen de poortjes passeerden en het perron betraden; begon wel stevig te piepen, maar wie maalt daar nog om?! Daar gaat het mij nu even niet om.
Vorige week wandelde ik met vriend Dick en hadden we het onder andere over de Corona App. Dick gaf aan dat deze eenvoudig te installeren was op de smartphone. Zijn aanwijzingen waren helder en zo zat ik vanmorgen in alle rust en concentratie te proberen om dat fenomeen in werking te stellen. En niet zonder reden. Gisteren kregen we bericht dat onze geplande bridgereis naar Duitsland was afgelast vanwege een gebrek aan deelnemers; ontzettend jammer, want bij een eerdere reis met H&W bridgereizen (tegenwoordig onderdeel van Dekkerbridge) hebben we het vreselijk naar ons zin gehad. "Dus toch maar naar de Canarias?", had Roos mij schertsend voorgesteld. Ik had meer een reisje naar België, Duitsland of Frankrijk in gedachten, maar ja voor elk van deze mogelijkheden moet je kunnen aantonen dat je bent gevaccineerd. Dus heb ik hedenmorgen geprobeerd om de App te installeren - was geen enkel probleem - en aan de praat te krijgen. En dan loop je onvermijdelijk tegen de DigiD ellende aan. Het eind van het liedje was dat ik weer "moe, de handen in de schoot" heb gelegd. Het lukte me niet. Dat is weer zo'n zogeheten veiligheidsmaatregel die in ieder geval voor mij, maar waarschijnlijk voor menig oudere een mega horde is die je slechts een enkele keer slaagt te nemen. Jammer maar helaas; dan maar even wachten totdat alle gezeik rond Corona achter de rug is, if ever.

Geen opmerkingen: