18 juli 2021

Het meertje op de Stulp

 

Het meertje op de Stulp

Een rustige dag. Lekker uitgeslapen en de dag begonnen met Schubert; ik heb de eerste vier symfoniën beluisterd alvorens ik op ben gestaan. Tussendoor weer wat over het microbioom gelezen; dat blijft toch wel buitengewoon boeiende stuf hoor. Complex en boeiend; doet me denken aan de mooie BBC serie over de geologische processen van moeder aarde, met de naam Earth Story; daar kan ik ook telkens weer naar kijken en luisteren. Complexe zaken moet je blijven lezen of bestuderen net zo lang tot je er grip op krijgt. Ik heb dat ook ervaren met de Griekse mythologie met al die verwarrende namen. Moet je vaak lezen en dan krijg je het door.
Maar goed, uiteindelijk ben ik lekker aan de wandel gegaan; eerst naar Baarn en terug naar Den Dolder. Bij de Stulp aangekomen zag ik dat er zowaar water in het kleine meertje stond; dat was lang geleden. Ach, ik loop dit stuk gewoon omdat de schoenen dat zo graag willen niet omdat het onbekende stukken zijn, hoewel?! Ik zag op Komoot dat een pad, dat ik eigenlijk nooit neem verder doorloopt dan ik dacht en daarbij zelfs door kleine zandverstuivinkjes gaat en inderdaad, een stuifzand gebied met een hoge opgewaaide zandrichel; een plek die mij ondanks alle wandelingen rond Den Dolder onbekend was. Helaas zag ik onderweg ook een hazelworm op het fietspad; hij bestond uit twee stukken; kennelijk in tweeën gereden door een passerende fietser. Er schijnen nogal wat reptielen onder fietswielen te worden verpletterd; en ze zijn al zo zeldzaam; jammer.

Geen opmerkingen: