28 juli 2021

Balkon gereinigd

 

Nog niet brandschoon

Sinds die twee zomers met 40 graden zit ik eigenlijk nooit meer overdag op mijn zuid balkon; die eer heeft sinds die tijd toch wel het veel kleinere noord balkon. 's-Avonds de zonsondergang en 's-morgens de opkomst van de zon tussen de bomen, daarna verdwijnt de zon naar de voorkant van de flat en in wintertijd is het noord balkon permanent van zonlicht verstoken. In al die jaren dat ik hier nu woon heb ik die twee balkons, maar toch vooral het noord balkon schromelijk verwaarloosd, d.w.z. nauwelijks schoon gehouden; hooguit het afvoerputje vrij gemaakt als het water bleef staan en zelfs een enkele keer met de bezem aan de gang wanneer het stevig regende. Maar nu ik er zo regelmatig zit begint die vuiligheid me tegen te staan. Daarom ben ik vandaag eens stevig aan het reinigen gegaan en het resultaat is nog dat van een brandschoon balkon, maar alle groene aanslag, zoals nog te zien op de foto is inmiddels wel weg geschrobd. Ik zal beide balkons eens wat regelmatiger onder handen nemen; inmiddels ben ik goed uitgerust met schoonmaak artikelen en borstels, dus het moet kunnen!

Geen opmerkingen: