30 juli 2021

Alarm om 3 uur

 

Het rieten dak heeft gebrand

Middenin de nacht ging mijn telefoon tekeer; een alarmbericht van de overheid. Ik werd er wakker van; had kennelijk het geraas van sirenes niet gehoord want er was een grote brand en de mensen in de Bilt werden geadviseerd om de ramen te sluiten vanwege de rookontwikkeling. Ik had toevallig niets open staan en probeerde weer verder te slapen. Het maakte me toch wat onrustig. Toen ik om 6 uur definitief wakker werd keek ik even op Internet om te kijken of er informatie was over de brand en ja hoor, het was bij de Utrechtse weg en wel het gebouw van Sogyo, het bedrijf waar Douwe heeft gewerkt tot vorig jaar.
Ik kon het niet laten om vanmorgen, toen ik op weg was naar het fruitbedrijf Westeneng in Bunnik om even te gaan kijken. Het gebouw was niet ernstig beschadigd; het rieten dak had gebrand en was voor een groot deel in de nacht al verwijderd.
Bij Westeneng heerlijke kersen gekocht en aardbeien die nog echt ouderwets lekker smaken;zelfs de niet geheel rijpe smaken goed. 



Geen opmerkingen: