25 juli 2021

Geen zin in dat geouwehoer

 Een poosje geleden stond ik op station Utrecht CS te wachten op de trein toen ik werd aangesproken door een meneer die mij iets wilde vragen: "hoe kan ik van hieruit bij het Diac in Zeist komen?", vroeg hij mij. Ik vertelde hem dat Zeist geen station had en dat hij beter met de bus kon gaan, maar dat ik echt niet wist welke bus dat dan wel zou moeten zijn. Hij begon met een uitvoerig relaas over hoe hij het al aan het loket van de Info had gevraagd en nog ergens anders en dat "ze" allemaal wat anders vertelden en hij ging maar door. Ik onderbrak hem: "meneer, ik kan u echt niet helpen, ik weet het ook niet!", sprak ik beleefd en tot mijn inwendige lachlust zei hij: "geeft niet",  en ging door met z'n verhaal. "Ja, maar ik heb geen zin in dit geouwehoer", lichtte ik toe, waarop hij een volgend slachtoffer ging zoeken; tot mijn lachlust zag ik hem even verderop met een mevrouw aan de praat gaan; zij hield het langer vol dan ik har har.

Geen opmerkingen: