22 juni 2017

Een rare droom

Heel vreemd droom ik tegenwoordig zo vaak over mijn werkzaamheden van vroeger. En altijd over dingen die ik niet meer weet of begrijp. Laatst over immuno enzym histologie, iets dat ik zo veel gedaan heb voor EM, electronen microscopie. Daar heb ik zelfs mijn eerste baan bij het CLB aan te danken. Bij de VU had ik aan Herpes Simplex Virus gewerkt op EM niveau en met HRP gekoppelde specifieke antistoffen. Lang geleden; prachtige plaatjes.
Je kon heel goed zien dat de celmembraan door de virus infectie was veranderd en zich om de nieuw gevormde virus deeltjes stulpte.
Maar vannacht kon ik mij een aantal dingen niet meer herinneren gek genoeg. Hoe heette het substraat? Het product kon je voor EM kleuren met Osmium.
Dan word ik wakker en voel me bezwaard en dom maar gelukkig realiseer ik me dan dat ik met pensioen ben en niet meer hoef.

Geen opmerkingen: