20 november 2013

Op les met de GPS

Mijn grote wens v.w.b. de GPS betrof toch wel het kunnen "downloaden" van "tracks" en die weer zichtbaar maken op het GPS apparaat tijdens de wandeling. Misschien niet echt nodig voor de wandelingen die ik meestal loop met de LAW boekjes zoals het Marskramerpad, het Deltapad e.a. Vooral voor de buitenlandse wandelingen die ik graag wil lopen zoals de GR5 met Hugo zou ik graag m.b.v. de GPS willen doen. Met het oude apparaat kreeg ik het absoluut niet voor elkaar. Maar toen bleek dat ook Huib daar de grootste moeite mee had besloot ik om een nieuwe aante schaffen, een wat modernere, de zelfde als die Huib gebruikt en daarmee verder te gaan. En alzo geschiedde; Huib stuurde me de track van de wandeling die we vandaag gingen lopen en die kon ik zonder problemen in de nieuwe GPS zichtbaar maken. Ik had tijdens onze wandeling in Luxemburg ook al gemerkt dat de nieuwe Garmin, want dat is toch wel het meest voor de hand liggende GPS apparaat een stuk makkelijker in de bediening is en bijvoorbeeld zelf al weet welke elektronische kaart gebruikt moet worden. Scheelt een hoop gepiel in de praktijk.
Helemaal tevreden!

Geen opmerkingen: