02 november 2013

Auditie voor "de vrienden"

Optreden van een zangeres met piano begeleider
Roos maakte me erop attent dat er vandaag audities waren voor professionele jonge zangers die in aanmerking wilden komen voor uitvoering bij Vrienden van het Lied. Een strenge selectie naar ik begreep. Ik had niet zo'n zin om daar de hele dag aan te besteden; het duurde van 10.00 tot 15.00 uur en ik wilde eerst nog een beetje sporten. Dus eerst naar Sportcity, langs de apparaten, buikspier plezier en tot slot zwemmen en een saunaatje. Tegen 12.00 uur was ik bij het conservatorium in Utrecht. Natuurlijk hielden de jury leden op dat moment pauze. Dus even in Utrecht langs de Oudegracht gewandeld en door een paar van de daarachter gelegen hofjes; Utrecht is toch wel een heel leuke stad als je niet de gebaande wegen volgt; ik kwam langs bakker Smolders en heb geen saucijzenbroodje gekocht hoewel ze daar op z'n lekkerst zijn. En daar liep ik Roos tegen het lijf. We hebben nog wat rond gelopen en zijn toen weer naar de auditie gegaan. Leuk al die jonge zangers, maar ik was niet erg onder de indruk van hun zang. Meestal kon je niet verstaan wat werd gezongen, zelfs de Duitse liederen niet. Nu bleek dat er toevallig voor de pauze sprake was van de beste zangers; daar werd uiteindelijk ook de "winnaar" uit gekozen. Roos had deze zangeres ook al als de beste bestempeld en ze was onder de indruk van de pianiste.
Ik had de uiteindelijk beslissing van de jury niet afgewacht en was op weg gegaan om via de Kromme Rijn naar het station van Bilthoven te wandelen. Dat viel me uiteindelijk wel tegen. Doodmoe kwam ik tegen zevenen thuis; sperziebonen met gehakt en gebakken ui gemaakt, glaasje wijn en de dag was weer om. Heerlijke afwisseling zo wat sport, muziek en door de natuur wandelen in de herfst.

Geen opmerkingen: