20 maart 2014

Vreemd verschijnsel in het bos

Vreemd hangende tak in een boom
Omgevallen bomen zie je wel vaker in het bos, maar dit verschijnsel heb ik nog niet eerder gezien: een loszittende, hangende, balancerende tak in een boom.
Ik stond in een hellingbos, vorige week in Zuid Limburg aandachtig te luisteren naar een mij onbekend vogelgeluid; ik dacht dat het een roofvogel geluid was; deed me denken aan het geschreeuw van uilen zoals ik dat gehoord heb in de Gargano vorig jaar. Ab en Dick maakten me er toen op attent. En ook van de CD van de vogelbescherming met vogelgeluiden merkte ik dat uilen merkwaardige schreeuwgeluiden produceren. Ik zal eens gaan luisteren of het geluid van deze roofvogels erop staat.
Maar terwijl ik zo aandachtig stond te luisteren zag ik deze rare tak en ik kon het niet laten om hem te fotograferen. Zal bij de eerste de beste storm wel naar beneden komen denk ik.

Geen opmerkingen: