22 oktober 2012

Officiële laaienlichterij

Zojuist vond ik in mijn postvakje een pensioenoverzicht van een werkgever van 30 jaar geleden. Afgesloten bij Deltaloyd, een "gerespecteerde" financiële organisatie toch? Nu blijkt dat mijn pensioenrecht in die dertig jaar met geen stuiver is vooruitgegaan. Kortom, die organisatie heeft alle winsten van de ofgelopen decennia in eigen zak gestoken en daarvan geen dubbeltje doorberekend aan de pensioengerechtigde. Anneke zei vroeger al: "geef mij dat pensioengeld maar nu, want over veertig jaar kan ik er misschien een kop koffie voor kopen".
Over het PGGM zul je me niet horen hoor, maar die financiële instellingen weten het erg goed voor zichzelf in te kleden. Bah, en dat is dan ongetwijfeld gewoon volgens de richtlijnen, zonder rekening te houden met inflatie en winstgroei. Ik dacht dat het stelen van toekomstige pensioengerechtigden slechts in landen als Rusland en Roemenië plaats vond, maar dus ook hier?!

Geen opmerkingen: