30 april 2012

Een stoere vader


Walter breekt door de muur en groet Gijs
Deze foto zag ik op de Facebook pagina van m'n dochter staan. Ik vind hem zo ontzettend leuk dat ik hem heb overgepikt voor m'n Blog. Hier ziet u mijn schoonzoon Walter, stoere vader met z'n zoon, mijn kleinzoon Gijs. Direct toen ik deze foto zag begreep ik hoe vader en zoon zich voelen; heerlijk zo'n verbouwing in je huis voor elkaar gekregen zodat je wat comfortabeler kunt wonen. En Gijs ziet zijn stoere vader plotseling door de muur heen komen; op die leeftijd staan kinderen nergens van te kijken en vinden het ook doodnormaal dat vader plotseling door de muur heen breekt.
Daar had ik het enkele decennia geleden met mijn eigen vader over; die verbaasde zich er ook over dat kinderen (in die tijd mijn eigen kinderen dus) eigenlijk nergens mee zitten en alles als normaal beschouwen. Als voorbeeld noemde ik toen nog: "zelfs als je nu op je handen lopend en in je zwembroek binnen zou komen dan zouden ze hooguit even opkijken, maar ze zouden het niet raar vinden". Voor kinderen is de hele wereld een voortdurende verrassing omdat ze nog niet zo'n vastgeroest referentiekader hebben als volwassenen.

Geen opmerkingen: