07 januari 2011

Clemens en Gijs

In een eerder Bloggie in 2005 heb ik over mijn voormoeders geschreven. Het toeval wilde dat mijn achter-achter-achternicht Gertie beschikte over een heel oud document waarop de gegevens stonden van onze gezamenlijk voorouders. Over zo'n 4-5 generaties hebben Gertie en ik het familiecontact bewaard; onze grootmoeders van moeders kant waren nichten; onze moeders waren dus achternichten en Gertie en ik dus achter-achter neef en nicht. En nu wil het toeval dat wij beiden in de zelfde maand een kleinzoon hebben gekregen. Gertie haar kleinzoon Clemens en mijn kleinzoon Gijs. Als ik het goed heb uitgerekend dan zijn die twee jongetjes in de twaalfde graad familie.
Ik schreef al aan Gertie dat Artje Ariese en Roelof Landman daar boven in de hemel zaten te glimlachen over die twee verre achterkleinzonen die zij gekregen hebben. Maar wat een leuk toeval.

Geen opmerkingen: