29 januari 2010

Spit!


Oei, altijd wanneer ik dit plekje op de Venen passeer denk ik weer aan die keer, zo'n 17 jaar geleden toen ik met mijn oudste zoon aan het wandelen was. We zaten even aan het beekje; Hugo moest natuurlijk even in het water spelen. Maar toen ik opstond schoot het vreselijk in mijn rug; ik wist niet wat ik moest doen. Even blijven liggen eerst maar en toen voorzichtig proberen op te staan. Schuifelend weer op gang. Hugo, nog maar een klein kereltje moest de rugzak dragen, wat hij zonder problemen deed. Terug of toch maar verder naar Kalterherberg Huug? We zaten er zo'n beetje tussenin. Dus maar verder. Het ging eigenlijk steeds beter. Ik moest ook aan de NHG standaard voor huisartsen denken; bij lage rugklachten is eigenlijk alleen het blijven bewegen een juiste behandeling. We haalden het ons zo bekende hotel Hirsch in Kalterherberg. De volgende dag was de rugpijn eigenlijk voor een belangrijk deel over; veel sneller dan bij bedrust!! Voorzichtig aan gedaan die dag en inderdaad ging het steeds beter.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: