25 november 2020

Zes zwanen met de kontjes omhoog

Zes zwanen met de kontjes omhoog aan het grazen

 Vandaag had ik een stevige wandeling gepland; het zou droog blijven en ik was er weer aan toe. Echter, zoon Peter appte of ik zin had om samen te lunch/wandelen zoals we regelmatig doen sinds hij in Utrecht op de Uithof werkt, vlakbij de Bilt. Dat was met enige organisatie best aan elkaar te knopen door vanmorgen al wat vroeger aan de wandeling naar de Uithof te beginnen en via het buitengebied van de Bilt naar de Uithof te wandelen. Via de Visserssteeg liep ik naar het terrein van het landgoed Oostbroek; het was stil en verlaten; de grote waterplas lag in het zonnetje en daar zag ik het grappige tafereel van een familie zwaan die met z'n zessen aan het grazen waren op de bodem van de plas. Alle zes de kontjes omhoog. Dat was toch wel een bijzonder gezicht.
Natuurlijk was ik behoorlijk op tijd bij het gebouw waar hij werkt. Met een handige app maakte ik hem op mijn komst attent en even later liepen we ons bekende rondje; helaas niet via de hortus die vanwege die malle lock-down niet toegankelijk is. Kleine Joris had behoorlijk koorts en daar maak je je als vader van een eersteling uiteraard best een beetje druk om. Gelukkig kreeg hij onderweg nog een appje van Jessica dat de koorts sterk gezakt was; dat gaat zo snel bij die kleintjes. We liepen wat te praten en na een half uurtje gingen we nog even op een bankje zitten napraten.
ik liep via een omweg door het park Sandwijck terug naar huis en had alles bij elkaar toch weer 14 km afgelegd. Heerlijk die gezonde hobby waarbij je zo geniet van het buiten zijn; wandelen is echt mijn lust naast lezen en lekker eten. 

Geen opmerkingen: