15 mei 2005

De koeien horen in het weiland!

Op zondag 15 mei bracht ik een bezoek aan mijn vroegere buurvrouw. Zij woont alweer zo'n vijftien jaar in Eelde, het is nog Groningen maar ligt vlak bij de kop van Drente. Ik had de fiets meegenomen in de trein en was naar haar toe gefietst vanuit station Haren. Een mooi en rustig gebied. We hebben ongelooflijk fijn met elkaar gesproken en na afloop heb ik een fietstocht gemaakt naar Assen alwaar ik weer op de trein stapte. Drente is werkelijk een schitterende provincie en vooral om te fietsen. Wat mij echter ontzettend frappeerde waren de grote weilanden met keurig kort geschoren gras, waar geen koe meer op te bekennen was. Nu had ik dat ook al in de krant gelezen, maar het was hier wel erg duidelijk. Ik zal ook eens in Friesland gaan kijken. Ik erger me hier kapot aan. Ik weet zeker dat Boer Dirk, de karakteristieke jonge boer met hart voor zijn koeien en zijn vak daar anders over denkt. Binnenkort ga ik weer bij hem langs om hierover te praten.

Geen opmerkingen: