18 september 2018

Lalique in Doesburg

Een stukje glaskunst van Lalique
Vorige week heb ik het boekje van het Graafschap pad bij Wandelnet besteld; vandaag een korte etappe gelopen; begonnen in Dieren, met het pontje overgestoken en langs de IJssel, over het druk bereden fietspad naar Doesburg. Onderweg een tiental wandelaars en honderden fietsers, vooral ouderen zoals ikzelf, veelal op elektrisch aangedreven fietsen; ik bleef groeten?!
Het mooie stadje Doesburg wilde ik vooral bezoeken vanwege het Lalique-museum. Zijn wonderschone sieraden en andere glaskunst wilde ik graag bewonderen. Helaas werd het toch al niet echt grote museum vooral gevuld met werken van Chagal; niet bepaald mijn favoriet. En van Lalique geen sieraden; wel glaskunst; ik stond al snel weer buiten. Met bus en trein terug en nog een stevig stuk door ons bos gelopen.
Roos was bij de dichter Berend Wineke geweest; zij gaat met hem overleggen over het gebruik van een aantal van zijn gedichten voor haar lied composities. Het gesprek was heel plezierig verlopen vertelde ze bij thuiskomst.

Geen opmerkingen: