21 december 2019

Met Camille naar het "Rijks"

Camille vol aandacht voor het melkmeisje van Vermeer
Vanmorgen om half negen reeds had ik met Camille afgesproken op Utrecht CS. Had voor mij niet zo vroeg hoeven te gebeuren, maar Camille had zelfs al om 8 uur willen afspreken; dan is het nog donker in deze tijd van het jaar. We hadden direct de trein naar Amsterdam CS en op mijn voorstel liepen we via de Brouwersgracht de stad in. Ze had een paar dingen die ze graag wilde zien waaronder de Westertoren. Over de Keizersgracht liepen we richting Rijksmuseum. Maar natuurlijk naar de Westerkerk en daar stelde ik voor om even over de Rozengracht te gaan en door de Jordaan. We dronken een koffie bij een leuk zaakje, gehuisvest in de kerk waar Anneke lang geleden een kamer bewoond had. En toen het RIjksmuseum waar ze onvermoeibaar alle schilderijen van de grote meesters met aandacht bekeek. Gelukkig was die fantastische tentoonstelling van Spaanse en Nederlandse schilders nog daar.
Rond twee uur hadden we het wel gezien. Camille wilde nog naar de Heineken Experience en ik ging naar huis. Was een gezellig dagje geweest.
's-Nachts kreeg ik een paniekerige aanval; zweten en ik moest gewoon m'n bed uit om wat te lezen. Het feit dat m'n "slimme boiler" niet werkt en de verhuizing van Roos en nog een paar kleine dingen werd deze oude man te veel. Nu ik dit schrijf, enkele dagen later moet ik er een beetje om glimlachen. De monteur voor de slimme boiler van Eneco komt nu zelfs op eerste kerstdag. Nu maar hopen dat het ook goed komt want zonder warm water is het een frisse bedoening!

Geen opmerkingen: