10 december 2019

Iedereen heeft haast

Vanmorgen moest ik al om half negen op de fiets; op naar de sportschool voor een uur Pilates, een behoorlijk intensieve training van de spieren in de romp. Voorzichtig de doorgaande weg overgestoken en verderop invoegen op het fietspad. Van links kwam een snelle fietser en ik probeerde die te ontwijken door even over de stoep te gaan. Ging niet, want daar kwamen twee scholieren aan op de fiets en dus toch maar het fietspad op. Aan alle kanten werd ik voorbij gefietst; iedereen heeft zo'n haast. Even verderop een meneer met hond die zat te kakken op de straat. Ik had echt zoiets van: "stop the world, I wanne get off", zoals mijn voormalige zwager Bart wel eens debiteerde. Lawaai van auto's en de inmiddels in de herfstklanken bekende "drone" van de bladblazers. Ik merk dat Bilthoven me meer en meer begint tegen te staan, zeker in de spits. Zal wel bij de leeftijd horen.
De Pilatesles bij Debbie was weer zwaar. Begon ik met trui en warme sokken daar ging steeds meer kleding uit bij de oefeningen. Uiteindelijk was m'n shirtje kletsnat. Voelt goed hoor zo'n zware les.
Nog even kort naar huis en toen gezellig naar Bea en Tjeerd. Die waren helemaal geschokt door het bericht van Roos waarin ze meldde dat ze binnenkort zou gaan verhuizen. Ze dachten minstens dat we uit elkaar zouden gaan en dat wilden we graag ontzenuwen.
Is altijd zo gezellig om elkaar te spreken. We lunchten in hun gezellige eetkamer waar we zo langzamerhand onze eigen plaatsen hebben. De conversatie zetten we voort.
Bijtijds weer naar huis; ik ging direct door naar Boom en Bosch, ja ja Schwarzer Milch, ik kom daar vaak twee keer in de week. De kwaliteit van de zuivel is zo goed! Voordat het donker werd was ik weer thuis.

Geen opmerkingen: