09 december 2019

Fucking chill

Mooi kerkje in Putten
Opnieuw een stuk van het Veluwe Zwerfpadgelopen op geleide van komoot, het stuk van Garderen naar Putten. Met de sprinter naar Putten. In een van de stations van Amersfoort stapte een tweetal jongeren in waaronder een bijzonder luidruchtige jongedame die ondanks de volslagen desinteresse bij haar reisgenoot op hoge toon en op mitrailleursnelheid een verhaal afstak waarin de "zeg maar"s, de "of zo"s en andere stopwoordjes de informatiedichtheid sterk verlaagden. Ik kan daar verdraaid slecht tegen. En toen het amerikaanse slang ook nog eens in het gelul begon te klinken in de vorm van: "fucking chill", ben ik in de gang gaan zitten; ik was toch al bijna in Putten. Daar nam ik bus 107 van 9.35 en rond 10 uur was ik in Garderen. Die bus 107 rijdt iedere dag in de week en doorkruist de Veluwe van Putten naar Ede-Wageningen. Hij komt o.a. in de buurt van Kootwijk en heeft een halte in Stroe. Kan ik goed combineren met het Veluwe zwerfpad vermoed ik zo.
De aanloop in Garderen kwam me bekend voor; heb ik de afgelopen jaren wel vaker gelopen. Het bos waar deze etappe doorheen loopt is bepaald niet spectaculair; dit is echt een stuk als je niets anders kunt bedenken, maar goed, het was 15 km en de moeite waard om Komoot weer uit te proberen.

Geen opmerkingen: