18 december 2019

Dat raap ik niet op!

Martijn gaat een jobwisseling aan. Vanmorgen vroeg ik hem op de WhatsApp hoe het afronden ging. Hij meldde mij dat hij nog slechts 6 werkdagen heeft voordat hij definitief vertrekt. Hij werkt heden bij een groot internationaal bedrijf dat o.a. sigaretten produceert waarop ik als groot tegenstander van roken vanwege de gezondheidsperikelen antwoordde dat hij dan na zes dagen kon stoppen met roken. Flauw, maar ach.
Ik zou dit niet geschreven hebben ware het niet dat ik vanmiddag iets grappigs vergelijkbaars meemaakte. Ik had net een doos eieren gekocht bij Koopmans toen ik het kordate getik hoorde van een mooie jonge vrouw op hoge hakken. Op dat moment verloor een meneer die zijn armen te vol had een doos. Ik zag direct dat er zo'n waarschuwingsetiket op zat met dat roken levensbedreigend is. Die mevrouw wilde de meneer helpen en ze bukte al om de doos op te rapen tot ook zij zag dat het om rookwaar ging, waarop ze licht verontschuldigend zei: "dat raap ik niet op". Ik reed lachend weg, dat zult u begrijpen.
Kennelijk ben ik niet de enige fervente anti-roker en echt niet omdat ik bang ben voor mijn eigen gezondheid, maar helemaal vanwege zorg voor degenen die zich aan dit zo gevaarlijke en verslavende genotsmiddel hebben verslingerd.
Wie herinnert zich nog dokter Meinsma

Geen opmerkingen: