25 december 2019

Boiler en wasmachine

De nieuwe wasmachine
Boiler doet het!
Eerst kreeg ik een brief van Eneco dat er binnenkort een "Intelligent boiler" zou worden geïnstalleerd in mijn flatje; de gewone boiler zou worden voorzien van een module in de vorm van een aanstuurbaar kastje dat zou bepalen wanneer de boiler gebruikt zou worden om te verwarmen wanneer er een overmaat aan stroomcapaciteit zich voordeed in onze buurt. Vooruitlopen op de toename van zonnecellen en windmolens natuurlijk. Wilde ik graag aan meedoen natuurlijk. Enige tijd later kwam een monteur deze intelligentie aanbrengen in mijn flat. Echter, vanaf die tijd had ik helemaal geen heet water meer; de boiler verrekte het ten ene male. Ik heb het een kleine week aangezien omdat ik dacht dat het aan mij lag. Ik kon er zelfs slecht van slapen en kreeg zelfs een paniekaanval midden in de nacht. Volstrekt onnodig want toen ik de dag voor kerst belde naar Eneco kreeg ik niet alleen onmiddellijk een persoon aan de lijn doch tevens de toezegging dat op eerste kerstdag nota bene een tweede monteur langs zou komen hetgeen ook daadwerkelijk geschiedde. En vanaf die tijd heb ik volop gloeiend heet water!
In die zelfde tijd stopte mijn wasmachine haar tot die tijd zo goed uitgevoerde werkzaamheden; de lagers bleken te zijn versleten. Dus snel een nieuwe besteld bij de leverancier hier om de hoek. En ook die kon razendsnel worden geleverd. Wat een opluchting allemaal.

Geen opmerkingen: