23 april 2023

Bijna vergeten

 

Het IVN staketsel


Voor vandaag had Roos een track geconstrueerd in een ons onbekend gebied in Zuid Limburg, een track beginnend in Landgraaf en via een krul door "groen" gebied terug naar station Eijgelshoven markt. Eerst door de straten van Landgraaf maar al redelijk snel in het groen en langs een beek. Het was behoorlijk warm en ik had veel laagjes aan dus bij een bankje neergestreken om wat uit te trekken. Maar daar ging de telefoon, Joke en de kinderen die "opa" even wilde betrekken bij het gezinsleven. Bram was duidelijk weer helemaal de oude en liet vrolijk van alles voor de camera bewegen maar zei daar weinig bij en op de achtergrond Ronja die de bokkenpruik op had, ze keek wat verstoord af en toe in de camera maar deed niet mee. Joke en ik hielden het gesprek een beetje op gang en Roos deed af en toe ook een duit in het zakje. Toen liepen we weer verder langs de beek maar wel hoog in het dal, werkelijk een zeer fraaie wandeling. Eenmaal in de laagte kwamen we tot mijn grote verrassing in een naar ik van mening ben bijzonder gebiedje, een nat, vlak natuurlijk beheerd gebied met een grote variatie aan wilde planten en bloemen waaronder ook heel prominent de sleutelbloem in behoorlijk grote getale. Er liep een beekje door het gebiedje.  Naar ik vermoed en wat de volgende dag werd bevestigd is de sleutelbloem een plant van de natte grond en bloeit ze in het vroege voorjaar, erg zeldzaam is ze zeker niet. Dat dacht ik eerder omdat ik in geen jaren een bloeiende sleutelbloem had gezien hier in Limburg. Even verderop in een eveneens zeer nat gebied was een aantal poeltjes met daarvoor een speciaal opgesteld houtwerk van IVN om dit fraaie plekje grondig te kunnen bekijken. Natuurlijk betraden we dat plekje en waren gepast onder de indruk. Mooi beheerd gebied!
We liepen door naar Eijgelshoven en dronken daar een biertje en gingen naar het station Eijgelshoven markt op geleide van de 9292OV app. Daar zagen we tot onze verrassing dat de trein daar helemaal niet op dat tijdstip reed, lag overigens niet aan de app maar aan mij?! Ik had niet gezien dat de app aangaf dat we naar het andere station van Eijgelshoven moesten lopen en daar de trein nemen die dan twee keer per uur en wel direct naar Valkenburg voerde. Nou ja, beschaamd sjokte ik achter Roos aan en daar kwamen we keutig op tijd op het tweede station van dit plaatsje en al snel zaten we weer in het hotel en namen we een douche als voorbereiding op diner en bridge. Het diner was vanouds en opnieuw aten we te veel en het bridge ging nu veel beter en we we eindigden op de derde plaats. In het algemene eindoverzicht stonden we op de voorlaatste plek en kregen daarvoor zelfs een waardebon har har. We hadden een heerlijk bridgeweekend genoten en bedankten de leiding daar dan ook voor.
's-Avonds in bed lag ik nog wat te lezen en op m'n telefoon te kijken en zag toen pas dat het de 23e was, de verjaardag van broer Jan en ik feliciteerde hem op het laatste moment nog binnen de tijd met zijn verjaardag. Bijna vergeten dus.

Geen opmerkingen: