11 januari 2011

Ouwe foto in Monschau



In de laatste uitgave van het wandelblad "Op Pad", stond een reportage over fietsen in de Eifel. En natuurlijk een fraaie foto van het plaatsje Monschau. Als een ongeschonden pareltje ligt het daar aan de Ruhr. Zomers lopen vele toeristen daar te flaneren en zitten op de terrasjes. In de winter is het er sprookjesachtig mooi als er sneeuw ligt. De kerstmarkt is klein maar trekt ongelooflijk veel belangstelling. 
Mijn eerste bezoek aldaar was in 1970. Ik was daar met mijn toenmalige ega en mijn ouders die ons deze vakantie hadden aangeboden. Op deze plek maakte ik toen een foto. Die heb ik vaak vergeleken met de bestaande toestand. Afgezien van wat vensters is er aan dit beeld in die 40 jaar niets veranderd. De laatste keer zag ik dat er iets aan de watermolen was gedaan. 
En het water van de Ruhr stroomt voort en zal nog voortstromen als wij er allemaal niet meer zijn. Wonderlijke gedachte.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: