06 januari 2011

Die Wanderburschen

Voor nieuwe Bloggies ben ik maar eens in mij ouwe electronische foto's gedoken. En dan zie je hier Dick en mij heerlijk aan het slempen. In Kall geloof ik; de vriendelijke waard maakte een foto waarop wij van een biertje blijken te genieten. Het deed me herinneren aan die allereerste keer dat Dick en ik wandelden van Eupen naar Altenahr. Het was mijn eerste lange afstandswandeling. Ik weet nog het jaar, 1986, dat was zo'n beetje het begin van mijn wandelcarriƫre. Mijn voeten konden nog nergens tegen en de derde dag was ik altijd door mijn reserves heen en moest ik noodgedwongen altijd wel rustig aan doen. En die goeie ouwe Dick die paste zich wel aan. Dankzij hem heb ik dat wandelen zo leren waarderen!

Posted by Picasa

1 opmerking:

Richard Moretsoo zei

Dat waren nog eens tijden, nietwaar! De hele dag afzien in de brandende zon - maar vooral genieten van de prachtige natuur - en daarna een eerlijk verdiende pilsbierconsumptie wegklokken in een genoeglijk eifelplaatsje. In die tijd kon je in vrijwel ieder klein eifelort nog onderdak en een restaurantje mit gut buergerliche kueche vinden, dat is inmiddels flink afgenomen. De Eifel loopt leeg en toeristen vertonen zich er nauwelijks meer. Al die snel overvliegende costagangers weten niet wat ze missen. Maar dat wandelen doen de wanderburschen noch immer, dus gruesse aus dem wanderhosen!