21 januari 2011

Flora



Mijn buurvrouw kan schitterende bloemstukjes maken. Dat is haar grote hobby en de resultaten mogen er zijn. Soms staat de overloop van ons galerijtje op de bovenste verdieping vol met schitterende bloemstukjes; dan heeft ze weer voor één of ander diner de bloemstukjes gemaakt of voor een trouwerij van vrienden of wat dan ook. Onlangs stond dit schitterende stuk op het tafeltje voor mijn deur. Ik aarzelde of ze het nu voor mij had gemaakt of dat het voor een ander doel was bestemd. Ik vond het zo prachtig dat ik er enige tijd bewonderend naar heb staan kijken. Het is natuurlijk zo onaardig als het voor mij bestemd zou zijn en ik zou het laten staan, dus maar mee naar binnen genomen en deze foto gemaakt.
Het geheel deed mij zo ontzettend denken aan een prachtig schilderij van Rembrandt, onze grote Leidse meesterschilder. Het schilderij hangt in de Hermitage in Moscou en was ergens in de tachtiger jaren te zien bij een tentoonstelling in Rotterdam in het Booijmans van Beuningen museum. Het was het schilderij van de godin Flora.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: