15 januari 2011

Kippenbak soep



Jich, dit is de kippenbak oftewel de verzamelbak die in de keuken stond en waarin alle afval voor de kippen werd gedaan. Niet alleen de kippen vonden het heerlijk maar ook de muizen. Ik weet nog dat ik een keer in de winter thuis kwam en achterom naar de keuken liep en door het raam de muizen in de bak zag zitten eten. Vanaf die tijd hebben we maar een deksel op die bak gedaan en hem wat vaker geleegd. Maar dat vond iedereen toch wel (te) veel werk hoor. Hier zie je Peter die met de bak op weg is naar het kippenhok. De kippen lopen al zenuwachtig heen en weer langs het hekwerk. Ze zijn verzot op deze troep.
Ik weet nog dat ik een keer dienst had, oftewel dat mijn ega met vakantie was en ik voor de huishouding garant stond, althans kookte. Ik maakte een lekkere grote pan soep voor iedere dag en deed daar ook wel het afkookwater van sommige groenten bij en dan weer wat gehaktballetjes en wat vermicelli, al naar gelang de soep dun werd of vleesloos of wat dan ook. Jokes vriendje Aernout coupeerde deze door mij toch wel als handig ervaren wijze om voortdurend soep te maken door deze te bestempelen als "kippenbaksoep". Daar ging mijn experiment! En de soep was toch echt lekker, althans dat vond ik, maar die naam deed alles, alsof Joup van 't Hek tekeer was gegaan.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: