27 oktober 2023

Waar is de Thorbecke straat?

De jonge Isabel Allende uit
Het krantenartikel

 Anna had mij van de week een WhatsApp berichtje gestuurd dat er bij mij in de buurt in een buurtbiebje 2 boeken van Isabel Allende lagen en dat ik daar wellicht belangstelling voor zou hebben. Dat had ik voor vandaag gepland en ik keek (verkeerd) op GoogleMaps waar de Thorbecke straat precies was, bleek vlakbij de flat te zijn, maar ouwe sukkel die ik ben, ik begon de verkeerde kant op en Google maps is lang niet zo handig als Komoot, dus uiteindelijk vroeg ik het aan een mevrouw die met haar hondje liep. Zij wist het ook niet direct maar begreep Google Maps beter dan ik en wees me waar die straat lag, ik moest toch lachen, is letterlijk bij mij de hoek om, een straat die ik inmiddels al honderden keren met de fiets bereden heb op weg naar de Hessenweg. Eenmaal gevonden stond ik al snel bij het minibiebje, overvol met boeken en inderdaad 2 Isabelletjes die ik dan ook in de tas deed. Maar ik zag ook twee boeken van Annie Ferwerda-van den Berg, onze buurvrouw destijds in de Josephus Jittastraat in Amsterdam, Annie en Harry onze buren in de vijftiger en zestiger jaren. Ik kon die twee boeken ook niet laten staan.
In één van de boeken zat een krantenartikel over de jonge Isabel, een artikel van augustus 1995, dat moet ik ook beslist lezen. 

Geen opmerkingen: