03 oktober 2023

Na 44 jaar buiten dienst

 

Na meer dan 40 jaar trouwe dienst afgeschreven

In 1979 ben ik van elektrisch scheren overgegaan op scheren met "het mes en zeep", bij die gelegenheid schafte ik mij een gangbaar scheermes aan met bijbehorende weggooimesjes die met hun driebladsfunctie altijd best lang meegingen. De drogisterijketen Etos verkocht een eigen merk van deze mesjes en die heb ik jarenlang meestal met een behoorlijk aantal tegelijk ingeslagen. Maar nu merkte ik onlangs dat ik het laatste houdertje had gepakt en van de week het laatste mesje. Dus hedenmorgen naar de Etos winkel op de Hessenweg en net als tegenwoordig iedere zichzelf respecterende winkel van alle artikelen een krankjoreme hoeveelheid verschillende soorten. Ik zoeken en nog eens zoeken maar zag "mijn" mesjes er niet meer tussen, ik vreesde al het ergste en inderdaad, een van de dames wist mij te vertellen dat zij "eruit" waren, uit het assortiment, waarschijnlijk te weinig winstmarge vermoed ik. Dus zonder mesjes verder. Ik had ook nieuwe borsteltjes voor de elektrische tandenborstel willen aanschaffen en die waren er inmiddels ook in minstens 20 verschillende soorten, idioot gewoon. Net als de wasmiddelen bij Albert Heijn is het om wanhopig te worden als je een bepaald soort wilt hebben of geen idee hebt welke je moet kiezen. Weer zoiets waarin je als bejaarde voelt dat je niet meer in deze wereld past. Mijn zwager Bart had daar een mooie uitdrukking voor: "stop the world,I wanna get off".

Geen opmerkingen: