29 oktober 2023

Jong geleerd

 

Joris rolt het deeg uit

Rond de kinderen van Peter en Jessica hebben we binnen de familie een groeps-app waarop het ouderpaar foto's uitwisselt met de opa's en oma's en zo kregen we gisteren een hele serie waarop kleinzoon Joris lekker aan het kokkerellen is met een deegroller en koekjesdeeg; leuk gezicht. Eigenlijk gebruik ik zelf de deegroller pas sinds kort en wel voor de bereiding van het korstdeeg van de quiche Lorraine die ik nogal regelmatig toebereid. In het verleden maakte ik het deeg op een ingewikkelde manier en smeerde dat dan in brokjes in de vorm tot alles goed bedekt is, maar al doende leert men en zo heb ik tegenwoordig een heel handige manier om het deeg te maken en rol ik het na koelen uit met behulp van de deegroller; geen vieze handen en altijd goed resultaat! En dan zie ik nu mijn driejarige kleinzoon al met de deegroller aan de gang. Ik hoop maar dat ik hem ooit in de kunst van het quiche bakken kan inwijden, maar het leeftijdverschil is wel erg groot dus het is maar de vraag of dat er ooit van zal komen, maar het begin is er.

Geen opmerkingen: