09 oktober 2023

Van zandpad naar beton

 

Nu nog zandpad, straks beton

Ik wilde weer eens naar de boerderijwinkel, de Vennerij tussen Ommen en Dalfsen, een wandeling door mooi gebied en lekker verse eitjes als bonus. Een wandeling die ik inmiddels al ettelijke keren heb gewandeld en gemakzuchtig als ik daarin ben liep ik de route die ik altijd heb gelopen, best mooi overigens. Aangekomen bij de Vennerij waren het niet alleen de eieren die trokken maar er lagen ook zongerijpte tomaatjes en ook appels. Ik at mijn bammetje in het leuke onderkomen aldaar en ging weer verder. Enkele kilometers voor Dalfsen bleek dat de infrastructuur nogal drastisch was veranderd, van het ouderwetse maar fraaie zandpad was weinig meer over, in plaats daarvan een betonpad dat je zou verwachten op een industrieterrein, voor mij een reden om de track tussen Ommen en Dalfsen maar eens drastisch aan te gaan pakken en dat zou de volgende dag haar beslag krijgen.

Geen opmerkingen: