17 oktober 2023

Een oude kennis

 

Potje chutney 

Vorige week las ik de biografie van Els Borst de voormalige minister van VWS, een grande dame die veel voor elkaar heeft gekregen op politiek gebied. Afgezien van haar tragisch levenseinde was het inspirerend om over haar te lezen. Ik kende haar overigens al vanaf de zeventiger jaren toen ik bij het CLB in Amsterdam werkte en zij af en toe daar nog "iets deed", althans ik zag haar in de buurt van waar mijn laboratorium zich toen bevond. Maar in de biografie stond ook hoe zij samen met haar echtgenoot vanaf het begin van D66, toen nog D'66 de afdeling de Bilt-Bilthoven tot stand heeft gebracht. Ergens in de tachtiger jaren ben ik ook lid geweest van D66 en zelfs vrij actief lid en kwam ik Els af en toe tegen. In die tussentijd was ik gepromoveerd bij de zelfde promotor als Els, bij prof. Joghem van Loghem, wetenschappelijk directeur van het CLB. 
Maar ik had veel meer contact met anderen die ik de laatste jaren uit het oog had verloren en dat bracht mij op het idee om een e-mail te sturen met het verzoek om weer eens bij te praten en zo had ik vandaag Katrien K. op de thee en hebben we enkele uren genoeglijk over vroeger zitten praten, maar ook over koken en jam maken, net als destijds. Ze had voor mij een potje tomaten chutney meegenomen. De tijd vloog om en we spraken af om elkaar weer te gaan spreken. 

Geen opmerkingen: