21 oktober 2023

Eerst lamsvlees halen

 

Redders in de nood


Het eerste wat ik vanmorgen deed was natuurlijk kijken hoeveel water er was gelekt, viel gelukkig mee, het druppelde nog steeds met de zelfde snelheid als gisteravond. Er zouden hulptroepen komen om de lekkage in beeld te krijgen. Uiteindelijk zou blijken dat het uit het stookhok kwam en afkomstig was van het condens pompje waarvan iemand de stekker uit het stopcontact had gehaald. Sjoerd en Robbin hebben de zaak opgeknapt en de lekkage daarmee verholpen. Er stond een laag water in het stookhok omdat het condenspompje geen stroom kreeg. De mannen hebben het pompje weer aangesloten en het water voor me weggedweild. Daarna was de lekkage in een mum van tijd over tot mijn enorme opluchting.
Merkwaardige dag zou het worden, ik had bij de Hooijerij, de boerenlandwinkel hier in de buurt een half lam besteld en dat kon ik vanmorgen vroeg halen. Dus rond half negen op de fiets naar de winkel. Het vlees zat in een grote plastic zak in een doos en samen met de boerin lieten we de doos met vlees in de fietstas glijden. Thuis gekomen heb ik het vlees ingepakt in porties en ingevroren, paste maar net in de vriesruimte. Een mooi stuk lamsbout en een paar koteletjes pakte ik alvast in om aan Jessy mee te geven.
Precies om half elf belde ze en even later zaten we aan de koffie. We hadden het weer duidelijk naar ons zin en menig onderwerp passeerde de revue. Rond een uur of drie namen we afscheid en bracht ik haar even naar beneden met alle boeken en andere zooi die ze van ons had gekregen.

Geen opmerkingen: