20 oktober 2023

Lekkage?!

 

Druppel na druppel


Roos was in de loop van de middag weer naar de Bilt gekomen omdat morgen Jessy op bezoek komt. Ik stond achter het fornuis om de maaltijd toe te bereiden toen ik tot m'n schrik een druppel water op m'n arm voelde en even later nog een druppel. Toen ik omhoog keek zag ik dat er af en toe een druppel tevoorschijn kwam naar het leek uit een leiding, lichte doch toenemende paniek. Ikdacht dat het een leiding van de CV was maar zag bij nadere beschouwing dat het een leiding van de waterleiding was. Ik belde naar Metea en zelfs naar de storingsdienst van Metea in Amsterdam, maar die waren onbereikbaar. Toen naar Sjoerd die tot voor kort ook in de flat woonde en vaak iets technisch had gedaan, hij woonde in de buurt en kwam vrij snel even langs. Hij vermoedde dat het wel eens van het dak of uit het stookhok afkomstig was en ging op het dak van de flat kijken. Helaas hadden we geen sleutel van het stookhok. Intussen ging het druppelen steeds sneller. Ik epte ook met Hisso en die wist nog wie er wel een sleutel van het stookhok hadden.
Het zou gelukkig allemaal goed aflopen. Door de hulp van Sjoerd was ik al behoorlijk gekalmeerd. We zetten een opvangbak klaar en gingen gewoon maar slapen. De volgende morgen stond er een behoorlijke laag water in het bakje, maar het was niet sneller gaan druppelen.

Geen opmerkingen: