31 juli 2021

Rondje Olst

 

Meertje in het Hanzebos

Roos had de afgelopen weken de omgeving van Olst uitvoerig bewandeld en was daar zeer enthousiast van terug gekomen: "moet je ook zien", had ze me meermaals duidelijk gemaakt en dat was dan vandaag. Vanuit Wijhe is het een hanentree naar Olst, althans met de trein. De nabije omgeving van Wijhe nodigt nauwelijks uit tot een wat langere wandeling; het bos in de buurt is erg modderig met stuk gereden paden en vooral rhododendrons. Maar Olst is juist omringd door interessant wandellandschap merkte ik direct al bij het verlaten van het plaatsje. We liepen vlak langs het spoor en kwamen bij het eco-dorp waar Joke en Pieter aan hebben meegeholpen; ook Peter heb ik daar bezig gezien destijds. Is inmiddels af en er wonen al enkele jaren mensen in dit alternatieve dorpsdeel. 
We staken even verderop het spoor over en kwamen tussen de buitjes door in een prachtig bosgebied afgewisseld met stukken landbouw. Ik was best onder de indruk. We hadden geen brood meegenomen en besloten om wat bij de Havezathe "de Haere" wat te gaan eten. Was ontzettend opgeknapt sinds de eerste keer dat we hier kwamen in de pré-corona tijd. Er was een drukte van jewelste met een bruiloft in de tuin van het gebouw. Op het terras zaten ook veel mensen; reuze gezellig. Wij liepen via een andere route terug naar Olst en waren snel weer op honk. Ik was het met Roos eens dat dit een fraai "drietje" in de omgeving is. Blijven we erin houden.

Geen opmerkingen: