01 december 2021

In de steek gelaten

 Gisteravond zat ik wat foto's te bekijken toen mijn chrome PC, waar ik al sinds jaar en dag dagelijks mee werk, het opgaf. Ik had geen idee hoe ik dat kon aanpakken. Het apparaat was ook niet meer op ganf te krijgen; er zat geen reset mogelijkheid. Gelukkig wist Roos raad en gaf me vanuit Wijhe een adres door hier in de Bilt, waar zij vroeger wel problemen met haar laptops heeft onder gebracht met goed resultaat. Dus ik ook een afspraak gemaakt. Tot mijn opluchting zat er gewoon een uit/aanknop op mijn oude beestje en die meneer wist met een langdurig indrukken van deze laptop deze weer aan de gang te krijgen.
nu had ik mij voorgenomen om een nieuwe laptop aan te schaffen voor een componeerprogramma dat onder windows draait en daar kon deze meneer me ook aan helpen. Een tweedehands die hij wel eerst moest inrichten voor me. Opgelucht ging ik weer huiswaarts en probeerde mijn kaduke oude laptop weer uit. Hij ging inderdaad weer trouwhartig aan, maar kreeg het niet voor elkaar om contact te maken met de router; het WiFi signaal kwam wel binnen, maar de verificatie met de inlogcode lukte hem niet; hij bleef het voortdurend proberen. Opnieuw inbrengen van deze code hielp ook niet. Heb ik later met Roos ook nog geprobeerd. Ik was min of meer "ten einde raad". Het is vooral het gevoel van in de steek gelaten te zijn door mijn "oude rechterhand". 

Geen opmerkingen: